Profesorii talentați de la Soul Music Art vă oferă lecții de acordeon !!!
Atunci când îți dorești să studiezi lecții de acordeon este important să ții cont de ce-ți
dorești tu după ce parcurgi aceste lecții de acordeon. Primul
aspect în orice lecție de studiu a unui instrument muzical este educația
muzicală.
Educația
muzicală trebuie începută înca de la vârsta preșcolară prin antrenarea copiilor
în lecții de muzică instrumentala colectivă – instrumentele elementare
(pentru copii) fiind aici prin farmecul lor binevenite. Una din problemele
controversate ale învățămantului muzical a timpurilor noastre este utilizarea tehnicii electronice moderne,
a computerului în muzicalizarea copiilor. Pe de o parte, aceasta tehnica aduce
posibilităti de neimaginat cândva în “facerea” muzicii sub toate formele
cunoscute – creație, interpretare, audiere. Foarte rar se-ntâmplă ca, copiii să
reziste ispitei computerului. Insă aceasta tendință de computerizare a tot și a
toate (care bineinteles, își are drepturile și meritele sale, cucerite “step by
step” prin
mari sforțări ale minții omenești) naște probleme deloc neglijabile în
instruirea muzicală.
Abordarea unor tipuri diferite
de lecții de acordeon care să cuprindă mai multe stiluri și
metode de invatare muzicala va ofera capacitatea de a deveni repede un
instrumentist consacrat la acordeon. Implicarea personala activa este data de
foarte multa practica alaturi de instrumentul acordeon, pregatirea teoretica si
antrenamentul mental care de foarte multe ori are mai mare importanta decat
toate la un loc.
Pentru a face aceste cursuri
acordeon eficiente,
atitudinea mentala o formezi la inceput prin auditia repetata si regulata la
inceputul fiecarei lectii teoretice sau practice a cel putin 15 minute de
muzica instrumentala la acordeon. Atentie! Muzica instrumentala lenta si
relaxanta, fara interventii vocale! Mintea se relaxeaza si se concentreaza doar
la sunetele instrumentului acordeon fara vocal.
Arta interpretarii la
acordeon, reprezinta un gen relativ nou, luand amploare pe la mijlocul
secolului trecut. Astazi in aceasta sfera lucreaza foarte multi
specialisti-interpreti, dirijori, pedagogi, metodisti, artisti ai ansamblurilor
si de orchestra, maestri de concert. Treptat, succesele interpretative si
pedagogice, au creat baza de colaborare intre miile de posibilitati din punct
de vedere metodologic, ceea ce a dus, iminent la aparitia unor lucrari
pedagogice. Caracteristic este faptul ca, primele lucrari pur teoretice,
pedagogice au aparut abia pe la inceputul anilor `60 ai secolului trecut,
atunci cand sistemul de invatamant preuniversitar cat si cel universitar si-a
consolidat pozitiile cat de cat, ceea ce adus la rezolvarea multor probleme
atat de ordin interpretativ , cat si cel pedagogic. Astfel in aceeasi perioada
in institutiile de invatamant superioare, dar si in scolile de muzica,
insistent apare o tendinta de interpretare anume la acordeon. Acest proces a
schimbat radical viziunea interpretativa la general cat si cea muzicologica in
special. Intr-un termen scurt apar noi lucrari pentru acordeon, sau schimbat
posibilitatile atat expresive cat si cele de ordin tehnic la un instrument
politimbral, s-a schimbat la modul general si nivelul interpretativ pur
artistic. Schimbari esentiale au aparut si in procesul metodologic de invatare
a noii generatii de interpreti. Au crescut si criteriile care au fost inaintate
in fata literaturii metodologice si pedagogice pentru acordeon. Astazi apar
frecvent diferite publicatii de ordinul pedagogiei muzicale, psihologie,
istorie si a teoriei de interpretare la acordeon, ceea ce confirma inca o data
ca posibilitatile interpretative muzical-artistice au o baza solida pur
teoretica, care la randul ei stimuleaza dezvoltarea ei mai departe.
Acordeonul este
un instrument muzical manual, usor transportabil. Numele – acordeon –
vine de la faptul ca este de ajuns sa apesi o clapa pentru a face sa rezoneze
un “acord”, sunetul fiind produs de niste tuburi puse in vibratie printr-un
curent de aer generat de burduful instrumentului.
Acordeonul este alcatuit dintr-un burduf atașat
la două rame de formă dreptunghiulară, pe care sunt montate clape asemănătoare
celor de la pian (claviatura pentru melodie), sau la unele tipuri,
butoane, blocul cu muzicute pentru melodie, blocul cu muzicute pentru basi,
burduful, butoanele si mecanica pentru basi.
Cel
care cântă la acordeon produce diferitele note apăsând butoanele și clapele
concomitent trăgând (expandând) și împingând (comprimând) burduful,
făcând ca aerul să treacă prin conducte metalice, denumite tubușoare. Acest
flux de aer face tubușoarele să vibreze, fapt care produce sunete. Tubușoarele
și butoanele care controlează notele joase se află, din perspectiva celui care
cântă la acordeon, pe partea stângă a burdufului, iar cele care controlează
notele înalte se află pe partea dreaptă. Principalele două tipuri de acordeon
sunt cele cu acțiune simplă și cele cu acțiune dublă. La acordeoanele cu
acțiune simplă, fiecare buton produce două note, una când se trage burduful și
una când se împinge. În cazul acordeoanelor cu acțiune dublă, fiecare clapă sau
buton produce aceeași notă și la împingere și la tragere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu